Induvidueel rondreizen heeft als voordeel meer contact met de lokale bevolking, Costricanen zijn warme mensen die zeer behulpzaam zijn. In Tarcoles hebben we Ronaldo Sandi ontmoet, eigenaar van Vista market een restaurant langs de kust. Wij hadden in het Carara np de trails gelopen omdat we ergens wilden gaan lunchen zijn we richting ons verblijf gaan lopen. Bij ruim 30° in de volle zon over de vluchtstrook langs weg. Na dik 3.5 km (en ik 67) behoorlijk vermoeid komen we aan bij vista market, bestellen er een pinapeljuce en bestellen er ieder een tonijn, verser dan deze tonijn kan gewoon niet. Zelden ergens zo lekker gegeten de ober bracht ook onze bestelde biertjes na 2 dat we er 2 gedronken hadden vroeg de ober met een gebaar of we er nog 1 wilde ik gebaarde nee, waarop hij gebaarde moet u nog rijden? Ik weer nee wij lopen, waarop hij ineens Ronaldo riep die kwam bij ons aan tafel en vroeg hoe wij bij hem terecht waren gekomen. We vertelde hem dat we in het Carara np waren gaan hiken en vamdaaruit langs de weg naar het restaurant waren gelopen, hij vroeg waar we heen moesten en heeft ons toen gebracht. Hij verteld van de zonsondergang hoe mooi die daar was en dat we die zeker moesten zien. Hij bood ons aan om ons weer later die middag op te halen en dat vonden we zo gasf dat we weer mee zijn gegaan, we hebben er mooie foto's gemaakt weer wat gegeten en gedronken, Ronaldo heeft er ons zijn paarden laten zien zijn huis aangewezen zelfs zijn vrouw en zoon aan ons voorgesteld, daarna ons tot de deur van ons verblijf. Mijn verhaal is eigenlijk veel langer maar deze verkorte versie is al leuk om te vertellen, en zo hebben we wel meer leuke ervaringen opgedaan.